משלוח עד הבית תוך 5 ימי עסקים

הדר

תוכן עניינים

גלישה בסמארטפון

חרדים מהרשת – כמה חרדים חשופים לאינטרנט?

החברה היהודית בכלל והחרדית בפרט מתמודדת לאורך כל ההיסטוריה עם אתגרים שונים, מבית ומחוץ. הקהילה החרדית, האמונה על התבדלות תרבותית, מעשית וכלכלית נחשפה בשני העשורים האחרונים לאיום חדש, השוכן בכל כף יד, שמאיים לנפץ בקלילות את כל חומות ההגנה שבנתה הקהילה. רשת האינטרנט.

בשנים האחרונות צצו חידושים כמו טלפון תומך כשר, טלפון כשר עם וויז וסמארטפון כשר. האם מדובר בהחרפה של הבעיה, או במציאת פתרון?

קרא עוד »

מה ההבדל בין פלאפון כשר לסמארטפון מוגן?

גלאקסי S23FE

אם בכל דבר הציבור החרדי שמרן מאוד הרי שבתחום הטכנולוגיה הוא שמרן שבעתים, אז מה, מסתדרים בלי טכנולוגיה כלל ? לכך הגו אנשי הציבור החרדי פתרונות ורעיונות שונים כיצד להסתדר עם הטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת מבלי להיחשף לתכנים שאינם תואמים את אופי הציבור החרדי, לצורך כך פיתחו פלאפונים כשרים וסמארטפונים מוגנים וכך יכול החרדי להסתדר מבלי צורך למכשירים חכמים לא מסוננים.

מהו פלאפון כשר?

פלאפון כשר הוא כינוי למכשיר טלפון סלולרי הנמצא בשימוש נרחב בציבור החרדי. המונח סלולרי כשר מתייחס בדרך כלל למכשירי סלולר שאושרו על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת שבהם אין תכונות המצויות ברוב המכשירים הסלולריים – כמו גלישה ושימוש באפליקציות מבוססות אינטרנט, שימוש במצלמה, האזנה לרדיו, שמיעת מוזיקה, משחקים, משלוח וקבלת מסרונים (SMS) וכמו כן אין שום אפשרות לצרוך אינטרנט על ידי וויפי כלל.

מאפיינים בולטים של הפלאפון הכשר

  • חותמת כשרות: על כל מכשיר כשר מוטבע חותמת של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, כדי לגרום סוג של קוד חברתי של חרדי הצורך דווקא מכשירים אלו ולא דומים להם שהם פתוחים.
  • סים כשר: כמו כן המכשיר נתמך רק על ידי סים מיוחד שאושר על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת, המגביל את התקשורת במכשיר רק לקווים מאושרים בלי אינטרנט כלל.
  • חסימת קווי טלפון: כמו כן ועדת הרבנים יכולה לחסום כל מספר שיכול לצרוך תוכן בעייתי או שאינו הולם את השקפת הציבור החרדי.
  • קידומת מיוחדת: עוד מאפיין של הטלפון הכשר הוא מספרים עם קידומת מיוחדת, הרעיון שבדבר הוא ליצור לחץ חברתי שיגרום לכולם להשתמש עם המכשיר הכשר ועם המספר הכשר, מבלי שיהיו כאלה שיחרגו מצריכת מכשיר כשר.

מהו סמארטפון מוגן?

אם פלאפון כשר ההגדרה בעיקרו היא שאין בו אינטרנט כלל, הרי שהסמארטפון המוגן הוא בעצם מכשיר הכולל גם שירותי אינטרנט, אפליקציות, מצלמה ועוד אבל מוגבל, זאת אומרת כל האתרים או תכנים שאינם תואמים את אורח החיים החרדי חסומים, וכן אפליקציות שאינם לרוח הציבור החרדי לא קיימים שם כלל.

מאפיינים בולטים של הסמארטפון המוגן

    • מטרות השימוש: עם מכשיר סמארטפון מוגן משתמשים בעיקר חרדים שעובדים, וזקוקים זאת לצורך עבודתם.
    • לכתחילה או בדיעבד: חלק מהציבור החרדי רואים בסמארטפון מוגן כבדיעבד – זאת אומרת רק לזקוק לכך באמת, ורק לאותו צורך בה הוא חייב זאת, אבל לא לכתחילה, משום כך ישנם קהילות הדורשות אישור כדי להשתמש עם מכשיר כזה, אבל ישנם גם חלק שרואים בכך יתרון טכנולוגי שיש להשתמש בו באופן מושכל כל זמן שהוא שמור, מסונן ומותאם לציבור החרדי.
  • מספר סוגי סינון: אם בפלאפון הכשר ישנו קו אחיד ובלתי משתנה לרמת הפלאפון, הרי שבסמארטפון הדבר שונה לגמרי במשך השנים קמו מספר חברות סינון המעניקות סינון לסמארטפונים, חלקם אף מוכרים סמארטפונים מיוחדים הכוללים את שירותי הסינון בנוים לכתחילה במכשיר, לכל סינון יש את הרמות שלו, את העקרונות שלו, ואת המעלות שלו, ייתכן גם תוכן מסוים שאצל חברת סינון מסוימת יהיה חסום, ואצל חברת סינון אחרת יהיה פתוח, כמו כן לכל אחד יש את העדיפויות שלו מה הוא צורך ומה חשוב לו, ישנם בציבור החרדי כאלה שמסתפקים עם מכשיר רק עם וויז או עם מייל לבד וישנם כאלה הצורכים גם מידע חדשותי נקי שגם קיים בסמארטפונים המוגנים כך שכל מי שצריך סמארטפון מוגן חשוב שיכיר את כל סוגי המכשירים והסינונים כל אחד בדרגה וברמה שלו כדי שיוכל להחליט מה הכי טוב לו לצרכיו.
  • דגמים חדישים: בפלאפון הכשר האיכות והתוצרת היא מיושנת או בלתי מפותחת טכנולוגית כמעט, לא כן הסמארטפונים המוגנים והמסוננים שם דווקא ניתן למצוא מכשירים מהדגמים החדישים ביותר עם סינון, שונה מבעבר שאז מי שרצה לקנות מכשיר סמארטפון מוגן היה עליו להתפשר על  דגם פחות חדיש ואיכותי, כיום אפשר להיות מוגן, וגם להצטייד עם מכשיר חדיש ומפותח עם כל השכלולים הטכנולוגיים המתפתחים בקצב מהיר.

אצלנו בוויסטק תוכלו למצוא מגוון גדול של סמארטפונים מוגנים עם רמות סינון שונות ומגוונות כך שכל מי שצריך סמארטפון מוגן לא יפסיד את התכנים החשובים לו בגלל עמידה על עקרונות.

לסיכום

ההבדל בין פלאפון כשר לסמארטפון מוגן הוא בעיקרו בצריכת אינטרנט, בפלאפון הכשר אין אינטרנט כלל, ואין כמעט אפשרויות נוספות חוץ משיחות בלבד, מנגד לסמארטפון המוגן יש שירותי אינטרנט מסוננים המותאמים לאופי ולסגנון הציבור החרדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דיל החודש!

מק"ט:11208

במקום  333

רק  290

כל החבר'ה שלי נהנים ומקבלים את הדילים למייל לפני כולם!

פסח כשר ושמח