הדר
משלוח תוך
5 ימי עסקים

הצטרפות לאינטרנט סיבים אופטיים

מצטרפים לרימון פייבר ומגלים חוויית אינטרנט, במהירות של עד 1 ג'יגה!

הבשורה של ביתר – סיבים אופטיים בביתר עילית

בערי פריפרייה, מהירות האינטרנט היא נקודה בעייתית. מלבד העובדה שבמקומות רבים אין בכלל קליטה, או שהקליטה חלשה מאוד, אפילו במשרדים, שבהם יש רשת אינטרנט לצורכי עבודה, האינטרנט איטי ובעייתי מאוד. בערי המרכז נעשה פריסה רחבה של סיבים אופטיים, לערי פריפריה יצאו מכרזים שונים וספקיות אינטרנט שונות זכו במכרז.

כיוון שאי אפשר לעבוד בצורה נורמלית אם כל מייל נשלח רק אחרי חמש דקות, במאמר זה נסקור עבורכם את תשתית הסיבים האופטיים, תשתית האינטרנט החדשה שאמורה להעלים את בעיית מהירות האינטרנט, נסביר מה זה סיבים אופטיים והאם כדאי להתחבר אליהם:

מה הבעיה בתשתיות האינטרנט הישנות?

תשתית אינטרנט היא הבסיס שדרכו עובר המידע מאתרי האינטרנט אליכם, המשתמשים. המחשב, הטאבלט והפלאפון שלכם, כולם נשענים על תשתית האינטרנט. כיוון שכמות המכשירים המחוברים למרשתת רק עולה לאורך השנים, והעומס על התשתיות הקיימות גדל, מהירויות הגלישה ירדו בחדות, דבר שהגיע לשיאו בעת מגפת הקורונה. הבעיה הזו דחפה את ספקיות האינטרנט לחפש תשתיות מתאימות, שגם יספקו מהירות גלישה גבוהה וגם יעמדו בעומסים.

כיום, רוב משקי הבית בישראל עדיין משתמשים בתשתית DSL, התשתית המיושנת המבוססת על חוטי נחושת, אשר מהירות החיבור אליה משתנה מרחוב לרחוב ומבית לבית, ותלויה רבות במרחק המכשיר מארון התקשורת המרכזי, ובערים חרדיות כמו ביתר עילית, מודיעין עילית ואלעד – גם באיכות התשתית, כאשר חברות האינטרנט השונות לא ממהרות להשקיע באמת בערים כאלו.

מה זה סיבים אופטיים?

סיבים אופטיים הם חוטים מיוחדים, העשויים בעיקר מזכוכית (אבל גם מפלסטיק וניילון), המאפשרים העברת מידע באמצעות אור שעובר מקצה לקצה בתוך הסיב. מבנה הסיב גורם לכך שהנתונים עוברים דרכו במהירות ובעוצמה רבים יותר מבחוטי נחושת, מה שמוביל למהירות גלישה גבוהה יותר בצורה לא פרופורציונלית.

מהם היתרונות של סיבים אופטיים?

מהירות גלישה גבוהה

כפי שכבר ציינו, היתרון הגדול ביותר של סיבים אופטיים על תשתיות אינטרנט מיושנות הוא מהירות הגלישה: רוחב הפס (כמות הנתונים שניתן להעביר בקו תקשורת בזמן נתון) של הסיבים האופטיים הוא גדול בצורה משמעותית, ולכן המשתמשים בה יקבלו אינטרנט איכותי ומהיר מאוד, כשגם בערים כמו ביתר עילית ניתן להגיע למהירות הורדה של 1GB לשניה (!!!).

איכות החיבור

כל חומר שעובר דרך חומר אחר מאט את מהירותו ככל שהוא מתרחק מהמקור. לתופעה הזו קוראים ניחות (Attenuation). בכבלי נחושת הניחות הוא משמעותי, בעוד שבתשתית סיבים אופטיים הניחות נמוך מאוד, ובארץ ישראל הקטנה שלנו – תשתית זו מאפשרת שימוש לטווחים ארוכים במיוחד, ללא צורך בהגברת המהירות באמצעים אחרים.
בנוסף, סיבים אופטיים אינם רגישים להפרעות אלקטרומגנטיות מהן סובלים כבלי הנחושת, מפני שהם אינם ממתכת, ולכן החיבור יהיה יציב יותר, וללא שגיאות.

אמינות לטווח ארוך

סיבים אופטיים אינם רגישים ללחות ולמים, נתון קריטי במיוחד לכבלים תת-קרקעיים או תת-ימיים, ועל כן הם אינם סובלים מקורוזיה ושורדים זמן ארוך מאוד. כתוצאה מכך, תשתיות הסיבים האופטיים דורשות מעט מאוד התעסקות בתחזוקה, וגם אם הן יקרות לטווח הקצר – הן משתלמות מאוד בטווח הארוך לספקיות האינטרנט.

אבטחה ותיקון תקלות

הסיב האופטי לא פולט קרינה אלקטרומגנטית, ולכן כמעט בלתי אפשרי לגלות מידע שעובר על גביו או לשבש את פעילותו באמצעים הישנים. כך תאבטחו יותר טוב את המידע שלכם, ותוכלו להימנע מגורמים זדוניים שיפיצו לכם אתרי ספאם ואתרים שאינם ראויים לבית חרדי.

מלבד זאת, בתשתיות של סיבים אופטיים קל הרבה יותר לזהות מקורות של תקלות, ובכך תחסכו זמן רב שבו יסתובב הטכנאי וינסה להבין מה הבעיה.

איך מתחברים לסיבים אופטיים בביתר עילית?

מי שזכו במכרז לפריסת סיבים אופטיים בביתר זה אינטרנט רימון, בימים אלו הסתיימו עבודות התשתית ופריסת הסיבים בבניינים והתחילו חיבורים של בתים לרשת הסיבים.
אנו בוייסטק נבחרנו להיות ספקים מורשים של אינטרנט סיבים של רימון. דרכינו תוכלו להתחבר לאינטרנט סיבים ולהנות ממהירות גלישה מקסימלית ומשירות מעולה.
השאירו פרטים בטופס ונציגינו יחזרו אליכם לקביעת התקנה מהירה..

דיל השבוע!

כל החבר'ה שלי נהנים ומקבלים את הדילים למייל לפני כולם!

פסח כשר ושמח