משלוח עד הבית תוך 5 ימי עסקים

הדר

תוכן עניינים

גלישה בסמארטפון

חרדים מהרשת – כמה חרדים חשופים לאינטרנט?

החברה היהודית בכלל והחרדית בפרט מתמודדת לאורך כל ההיסטוריה עם אתגרים שונים, מבית ומחוץ. הקהילה החרדית, האמונה על התבדלות תרבותית, מעשית וכלכלית נחשפה בשני העשורים האחרונים לאיום חדש, השוכן בכל כף יד, שמאיים לנפץ בקלילות את כל חומות ההגנה שבנתה הקהילה. רשת האינטרנט.

בשנים האחרונות צצו חידושים כמו טלפון תומך כשר, טלפון כשר עם וויז וסמארטפון כשר. האם מדובר בהחרפה של הבעיה, או במציאת פתרון?

קרא עוד »

פלאפון דור 3 עדיין רלוונטי או פחות?

פלאפון כשר

בעידן הטכנולוגי שאנו חיים בו, התקדמות וטכנולוגיה הם שני מילים “צמד – חמד” שהולכות יחד יד ביד, אחת מהתפיסות המובילות של כלל הספקים הוא פיתוח ושיפור של תקני התקשורת האלחוטית עוד ועוד, לא מה שהיה טוב לדור הקודם הוא טוב גם לדור הבא. הנושא של דור שלוש וארבע פחות רלוונטי לסמארטפונים אבל לפלאפונים כשרים זה רלוונטי מאוד. במאמר שלפניכם רשת המכשירים הסלולריים הגדולה “וייסטק” תסקור בפניכם את ההבדלים המרכזיים בין דור 3 לדור 4, תקני התקשורת האלחוטית המובילים בעולם כיום, וכן כיצד המעבר מדור 3 לדור 4 יכול לשפר את חוויית השימוש שלכם?

מה ההבדל בין דור 3 לדור 4

דור 3 (המכונה גם 3G) ודור 4 (המכונה גם 4G) הם תקנים המשמשים לתיקון ולשדרוג של רשתות תקשורת אלחוטיות, כמו רשתות סלולריות, וגורמים בעיקר למהירות גלישה סלולרית.

מהירות גלישה גם בסלולרי וגם בגלישה ביתית נמדדת בדרך כלל במגה ביט לשניה [יש להבדיל בין ביט לבייט, ביט הוא היחידה המקובלת למדידת מהירות גלישה, בייט – משמש למדידת נפח הקבצים לשם השוואה בייט אחד = 8 ביטים] ככל שיש כמות גדולה יותר של מגה ביט לשניה מהירות ההורדה (Download) כלומר קצב ההורדה של תכנים כמו סרטים, תמונות, אפליקציות קבצים ותכונות שונות לסלולר ועוד, וכן מהירות העלאה (upload) כלומר קצב העברת נתונים מהסלולר שלנו אל אחרים כמו שליחת מיילים ועוד ייעשו במהירות רבה יותר כלומר ביותר מגה ביט לשניה.

וכאן אנחנו פוגשים את ההבדלים בין דור 3 לבין דור 4:

דור 4 – המכונה גם LTE שהיא שיטה להעברת נתונים המכונה LTE – Long Term Evolution.  הוא תקן יחסית חדש יותר שפותח עם השנים והחלו להשתמש איתו בשנת 2014 , דור 4 משתמש בתדרים גבוהים יותר, ויותר מגה ביט לשניה, מה שכאמור מאפשר לו להעביר מידע בקצב גבוה יותר ובכמויות גדולות יותר, דבר שעוזר לגלוש באינטרנט, לצפות בסרטונים ולשלוח הודעות בצורה מהירה וחלקה יותר.

 

לעומת זה דור 3 (UMTS) הוא תקן ישן יותר שפותח בערך בשנת 2005 אחרי דור 1 ודור 2 אז החלו חברות הסלולר השונות להקים רשתות תקשורת דור 3, מה שגרם להוספת כמות גדולה של תחנות בסיס (אנטנות סלולריות) בארץ, ולשימוש בתדרים מהירים וחדשניים יותר מהקודמים אך נמוכים יותר מדור 4 זה אומר שהיכולת להעביר מידע בקצב מהיר יותר ובכמויות גדולות יחסית נמוכה יותר מאשר דור 4 ובפחות מגה ביט לשניה מאשר דור 4.

הבדלים מהותיים בין דור 3 לדור 4

דור הולך ודור בא, כל דור משתדרג יותר ויותר להלן מספר דוגמאות של הבדלים בין מכשירים דור 3 לבין פלאפון כשר דור 4:

  • מהירות ההורדה והעלאה: כפי שנכתב למעלה מכשירי דור 4 מציעים מהירויות הורדה והעלאה גבוהות יותר בהשוואה למכשירי דור 3, לדוגמה, ברשתות 4G/LTE ניתן להגיע למהירויות של  הורדת נתונים בקצב של עד 150 מגה-ביט לשנייה, והעלאת נתונים בקצב של עד 50 מגה-ביט לשנייה.

בעוד שברשתות 3G המהירות נמוכות יותר, דור 3 – הטכנולוגיה אשר קדמה לדור 4, מאפשרת העברת נתונים בקצב הורדה של 14.4 מגה ביט לשנייה וקצב העלאה של 5.8 מגה ביט לשניה.

מדובר בשדרוג משמעותי במהירות הגלישה מדור 3.

  • איכות וידאו ומדיה: עם רשתות 4G, ניתן להעביר תוכן מדיה בצורה חלקה וברמה גבוהה יותר מאשר ברשתות 3G. ועל ידי כך מתאפשרת חוויית משתמש טובה יותר.
  • זמן תגובה: רשתות 4G מציעות זמן תגובה קצר יותר בהשוואה לרשתות 3G, מה שמבטיח תגובה מהירה יותר לבקשות מהמכשיר ומהשרת.
  • תמיכה בטכנולוגיות חדשות: רשתות 4G תומכות בטכנולוגיות חדשות יותר כמו VoLTE (שיחות קול על LTE) ו-VoWiFi (שיחות קול על ידי Wi-Fi), שמשפרות את חוויית השיחה והתקשורת.

אלו רק מספר דוגמאות להבדלים בין מכשירי דור 3 למכשירי דור 4, הצד השווה ברוב המקרים הוא שמכשירי דור 4 יציעו חוויית שימוש מהירה וטובה יותר ברשתות הניידות.

איך אני יודע אם המכשיר שלי הוא דור 3 או דור 4?

כדי לזהות אם הטלפון שלך הוא מדור 3 או מדור 4, ניתן לבדוק בכמה פעולות פשוטות,  להלן כמה אפשרויות לבדיקה:

  1. בדוק את תפריט ההגדרות של המכשיר: במכשירי אנדרואיד, לדוגמה, אפשר לבדוק את תפריט ההגדרות של הרשת הסלולרית ולראות את הקישוריות הפעילה שלך. אם תראה אפשרות להפעיל או לבטל 4G LTE או VoLTE, זה מצביע על כך שיש לך תמיכה ב-Dor 4.
  2. קרא את תיעוד המשתמש או בדוק את האתר הרשמי של היצרן: בדוק את התיעוד שמגיע עם המכשיר או בדוק את האתר הרשמי של היצרן כדי לראות את התמיכה בטכנולוגיות התקשורת של המכשיר. הם כמובן יציינו אם המכשיר תומך ב-4G LTE.
  3. בדרך כלל נוכל לקרוא על קופסת המכשיר שהוא תומך בגלישה בטכנולוגיית LTE.
  4. בדוק במוקד השירות של ספק השירות: בקש עזרה מהספק שלך, הם יכולים לספק לך מידע נוסף אודות התקשורת והתמיכה בתקני דור 4.
  5. אצלנו ב”וייסטק” תוכלו לברר איזה מכשיר תומך דור 4 ואיזה מכשיר הכי מומלץ לכם לקנות, כך שלא תטבעו בים המידע הרב הקיים על סוגי המכשירים השונים  ונוכל להתאים לכם את המכשיר המושלם בשבילכם.

יש לי מכשיר כשר דור 3 האם עלי לעבור לדור 4?

גם אם אתם צורכים מכשיר כשר לגמרי ואינכם צריכים כעת מכשירים מהירי גלישה, או שאתם מרוצים פחות או יותר מהמכשיר הדור 3 ולא רואים כעת סיבה לעבור לדור 4 מומלץ לכם לעבור כבר לדור 4, ובוודאי לא לקנות מכשיר של דור 3 אפילו אם המחיר זול ומפתה, הסיבה היא שמהחל מ- 31/12/2025, או במועד מוקדם יותר בכפוף להחלטת משרד התקשורת, ייסגרו רשתות דור 2 ו 3 בכל חברות הסלולר בישראל ויתאפשר שימוש רק במכשירים התומכים בדור 4 כמו כן לא יינתנו שירות למכשירים הישנים, כך שבלי ספק ודאי תרצה להשקיע בטלפון של דור 4.

האמת הוא שלאור החשיבות בה רואה משרד התקשורת בישראל בקידומן של תשתיות אלחוטיות רחבות פס מתקדמות אשר יאפשרו מתן שירותי רט”ן (רדיו טלפון נייד) מתקדמים במדינת ישראל וזאת נוכח הצורך במתן מענה לצרכים הגדלים של התקשורת הסלולרית בישראל והביקוש הגובר לתקשורת נתונים בפס רחב, החליט המשרד לקבוע מתווה מדורג לסגירת רשתות הסלולר הפועלות בטכנולוגיות ישנות, קרי “דור 2” ו-“דור 3” ולכן נקבע שהחל מיום  1.1.2022 אסר סגן מנהל מינהל הנדסה במשרד התקשורת במכתב על כל יבואנים מסחריים של מכשירים להמשיך ולייבא לישראל ציוד קצה רט”ן שאינו פועל באחת מהטכנולוגיות “דור 4” (LTE) או “דור 5” (2020IMT), וכל ציוד המיובא לאחר מועד זה יהיה חייב לתמוך בטכנולוגית דור 4 ו/או דור 5 המפר תקנה זו נקנס.

 

ולכן גם אם מציעים לכם מכשיר דור 3 במחיר זול מאוד למכשיר סלולר התומך רק דור 3 אין ספק שחבל על הכסף המושקע במכשיר שכזה.

לסיכום

דור 4 הוא תקן חדש יותר שמציע יכולות טכנולוגיות מתקדמות כמו מהירות גלישה והורדה גבוהה הרבה יותר מדור 3, לפי הודעת משרד התקשורת החל מ- 31/12/2025 ייסגרו רשתות דור 2 ודור 3 בכל חברות הסלולר בישראל ויתאפשר שימוש רק במכשירים תומכים דור 4 והלאה, כך שכיום קניית מכשיר התומך רק דור 3 הוא בזבוז כסף לחינם.

2 מחשבות על “פלאפון דור 3 עדיין רלוונטי או פחות?”

  1. מי שיש לו דור 3 האם יתנתק הקו החל מ- 31/12/25 או ימשיך לפעול כל זמן שהמכשיר עובד

    1. כן, זה יפסיק לקלוט. לכן חייב להתקדם כבר מעכשיו אל מכשיר תומך דור 4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דיל החודש!

מק"ט:11208

במקום  333

רק  290

כל החבר'ה שלי נהנים ומקבלים את הדילים למייל לפני כולם!

פסח כשר ושמח