הדר
משלוח תוך
5 ימי עסקים

תוכן עניינים

גלישה בסמארטפון

חרדים מהרשת – כמה חרדים חשופים לאינטרנט?

החברה היהודית בכלל והחרדית בפרט מתמודדת לאורך כל ההיסטוריה עם אתגרים שונים, מבית ומחוץ. הקהילה החרדית, האמונה על התבדלות תרבותית, מעשית וכלכלית נחשפה בשני העשורים האחרונים לאיום חדש, השוכן בכל כף יד, שמאיים לנפץ בקלילות את כל חומות ההגנה שבנתה הקהילה. רשת האינטרנט.

בשנים האחרונות צצו חידושים כמו טלפון תומך כשר, טלפון כשר עם וויז וסמארטפון כשר. האם מדובר בהחרפה של הבעיה, או במציאת פתרון?

קרא עוד »
פלאפון כשר

מה זה טלפון כשר?

ככל הנראה עבור אנשים חילוניים מדובר במונח פחות מוכר או לא מובן, מה זה אוכל? פלאפון שאוכלים אותו? למה הוא צריך להיות כשר? אך זה

קרא עוד »

האם ניתן לעשות סמארטפון כשר

סמרטפון כשר

מאז שחברת 'אפל' שיחררה לעולם את האייפון, שנחשב הטלפון החכם הראשון, עוד ועוד חברות ניסו להצטרף לשוק המתפתח האדיר הזה. למשל, ידעתם שבעבר אפילו לחברת 'מיצובישי' שמוכרת לנו בעיקר מתחום הרכב ומעט מתחום המזגנים – ניסתה את מזלה בתחום ומכרה טלפון חכם משלה?

לאחר שהשוק עלה, ירד וסער באופן כללי – ניתן לראות כיום מספר די מצומצם של חברות שמוכרות טלפונים חכמים. ועדיין הפלאפון החכם נכנס לשימוש בכל תחומי החיים וכיום קשה מאוד להסתדר בלי סמארטפון.

הצורך גדול במיוחד אצל אנשי עסקים ואנשים עובדים שלהם יש צורך בסמארטפון לצרכי עבודה ופרנסה, אם זה בכניסה לחשבון הבנק, שליחת הודעות או שאר הצרכים.

ועדיין, יחד עם הצורך בפלאפון חכם צריך שהוא יהיה סמארטפון מסונן על מנת שיוכלו להשתמש בו בבטחה בלי חשיפה למראות ולתכנים אסורים.

מה ההבדל בין סינון באמצעות תוכנה לסינון שיושב על האינטרנט?

האינטרנט הוא כמובן יותר וותיק מהסמארטפונים, והשימוש בו בעולם החרדי הייתה מוקדמת יותר. חברות שונות, כמו 'אינטרנט רימון' למשל, הציעו סינון לאינטרנט ברמות שונות של החמרה. אולם סינון שהתאים לאינטרנט – לא בהכרח מתאים גם לסמארטפון. לכן נוצר צורך בסינון על ידי תוכנה.

בסינון תוכנה יש חסימה גם על האפליקציות, כולל הודעות, בנוסף לסינון על האינטרנט עצמו. סינון שיושב על האינטרנט אמנם יכול למנוע מהמשתמש לצרוך תכנים בעייתים, אך הוא לא יכול למנוע שימוש באפליקציות קיימות לצורך הגעה אל תכנים כאלו. כך למשל עובד טלפון כשר עם וויז בלבד, או סמסונג כשר. גם אייפון כשר מסנן בצורה דומה – על ידי שימוש בתוכנה מיוחדת.

האם ניתן להפסיק סינון על פלאפון או לעבור חברת סינון?

הדבר תלוי תלוי איפה קניתם את המכשיר. כיום ברוב החברות, הסינון מגיע מובנה על מכשירים שנרכשים אצלם, ולמעשה לא ניתן אף פעם להסיר את הסינון. במידה ואתם מעוניינים להפסיק לשלם על סינון לסמארטפון שלכם – תצטרכו לקנות פלאפון חדש.

אבל יש חברות שזה לא המצב אצלן. למשל – אצלנו, 'וייסטק'. הסינון במכשירים החכמים שקונים אצלנו מגיע בתור אפליקציה שאנחנו מתקינים על הפלאפון מבעוד מועד. חשוב לציין שאמנם אתם לא יכולים להסיר את הסינון עצמאית אם תרצו להפסיק אותו או לעבור לחברת סינון אחרת, אבל כן תוכלו לפנות אל אחד מנציגי השירות שלנו בשביל לבקש להפסיק את השירות. במידה ותעשו כך – הסינון על הסמארטפון יופסק.

אז תכלס אפשר לעשות אייפון כשר? ניתן לעשות סינון על כל פלאפון?

התשובה לשאלה שבכותרת מתחלקת לשני חלקים – טכני ומעשי. באופן טכני אפשר להתקין תוכנת סינון על כל מכשיר חכם, על טלפון תומך כשר אין צורך בסינון כי אין לו אינטרנט. כך שאם יש לכם, לצורך העניין, אייפון – אפשר להפוך אותו די בקלות לאייפון כשר. לגבי אייפון חשוב לומר שעלולות להיות תקלות באיכות השימוש במכשיר בגלל שלחברת 'אפל' יש דרישות אבטחה שונות למכשירים שלהם, שצריך לעקוף כדי להפעיל את האפליקציה.

יחד עם זאת, ישנו גם הצד המעשי שחשוב להתייחס אליו. ניתן לומר על כל האפליקציות לסינון תוכן כיום שהן לא עובדת בצורה שווה בכל סוגי הפלאפונים, בגלל דברים שקשורים לחלקים שונים שהחברות השונות משתמשות בהן (למשל סמסונג לא משתמשת באותם החלקים בדיוק כמו LG). כן חשוב לציין שבמכשירים של סמסונג האפליקציה עובדת מעולה, כמו גם במכשירים של שיאומי.

סיכום

לסיכום, ניתן לעשות סינון על כל פלאפון. אפליקציה לסינון תוכן יכולה להופך כל סמארטפון למכשיר כשר. כפי שציינו, האפליקציה יכולה לגרום לפגיעה בחוויית המשתמש באייפון.

ועדיין, הסינון שמוכרת וייסטק הוא הפתרון הטוב ביותר מכל הפתרונות שיש בשוק לסינון אינטרנט באייפון. כך שאם אתם מעוניינים במכשיר סמסונג כשר, אייפון כשר או סתם מכשיר וויז בלבד – אנחנו ממליצים לכם לקנות אחד כזה אצלנו ב-'וייסטק'.

6 מחשבות על “האם ניתן לעשות סמארטפון כשר”

  1. האם ניתן ל"הכשיר" מתכנים לא ראויים אבל שיהיה אנטרנט באייפון שכבר נרכש?

    1. אני יש לי iPhone ואני רוצה להכשיר אותו שיהיה לי חסימה אבל רק חסימה קלה אתם אולי יודעים איזה חסימות יש לאיפון ומה הרמות של הכשרויות

  2. אלמונית

    היי אני רוצה לטלפון כשר לחלוטיןן רק עם שיחות ועם סים כשר- אבל שיהיה מגע מלא
    האם אייפון SE יתמוך לי בסים הכשר וישמש אותי כטלפון כשר ממש?

    1. סים כשר לא יוכל לעבוד באייפון SE, זה טלפון שמיועד לאינטרנט – ניתן לעשות את הטלפון שלך חסום לגלישה או מסונן אבל עם מספר רגיל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דיל השבוע!

כל החבר'ה שלי נהנים ומקבלים את הדילים למייל לפני כולם!

פסח כשר ושמח