משלוח עד הבית תוך 5 ימי עסקים

הדר

תוכן עניינים

גלישה בסמארטפון

חרדים מהרשת – כמה חרדים חשופים לאינטרנט?

החברה היהודית בכלל והחרדית בפרט מתמודדת לאורך כל ההיסטוריה עם אתגרים שונים, מבית ומחוץ. הקהילה החרדית, האמונה על התבדלות תרבותית, מעשית וכלכלית נחשפה בשני העשורים האחרונים לאיום חדש, השוכן בכל כף יד, שמאיים לנפץ בקלילות את כל חומות ההגנה שבנתה הקהילה. רשת האינטרנט.

בשנים האחרונות צצו חידושים כמו טלפון תומך כשר, טלפון כשר עם וויז וסמארטפון כשר. האם מדובר בהחרפה של הבעיה, או במציאת פתרון?

קרא עוד »
פלאפון כשר

מה זה טלפון כשר?

ככל הנראה עבור אנשים חילוניים מדובר במונח פחות מוכר או לא מובן, מה זה אוכל? פלאפון שאוכלים אותו? למה הוא צריך להיות כשר? אך זה

קרא עוד »

למה נוצר הטלפון הכשר? הצצה לעולם טכנולוגי שמור

למה נוצר הטלפון הכשר?

למה נוצר הטלפון הכשר? הצצה לעולם טכנולוגי שמור

בעידן שבו הסמארטפון הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, עולה השאלה: האם יש מקום לטלפון כשר? רבים תוהים מה הסיבה ליצירת מכשיר מוגבל, בעולם שבו הטכנולוגיה נותנת לנו גישה בלתי מוגבלת למידע ולבידור. במאמר זה נעסוק בהיסטוריה של הטלפון הכשר, נסביר את הסיבות ליצירתו ונבחן את ההשפעות שלו על החברה.

היסטוריה של הטלפון הכשר

הטלפון הכשר הראשון פותח בשנות ה-90 של המאה הקודמת, כתגובה להתפתחות הטלפונים הסלולריים. רבנים רבים ראו בטלפונים אלו סכנה רוחנית, בשל הגישה לאינטרנט, תכנים לא ראויים ותקשורת בלתי מבוקרת. כתוצאה מכך, נוצר צורך במכשיר טלפון שיאפשר תקשורת בסיסית תוך שמירה על ערכי היהדות.

הסיבות ליצירת הטלפון הכשר

  • שמירה על ערכי היהדות: הטלפון הכשר נועד לאפשר לאנשים דתיים לשמור על קשר טלפוני תוך הימנעות מגישה לתכנים אסורים, כמו תמונות לא צנועות, אתרי אינטרנט לא ראויים ועוד.
  • מניעת הסחות דעת: הטלפון הכשר מסנן אפליקציות ומשחקים, ובכך מאפשר למשתמשים להתמקד בדברים החשובים להם באמת, כמו לימוד תורה, עבודה ומשפחה.
  • יצירת קהילה: הטלפון הכשר מאפשר קשר נוח וקל בין אנשים דתיים, ובכך תורם לחיזוק הקהילה והערבות ההדדית.

השפעות הטלפון הכשר על החברה

  • הרחבת אפשרויות התקשורת: הטלפון הכשר מאפשר לאנשים דתיים להשתמש בטכנולוגיה לצורך תקשורת יעילה, תוך שמירה על אורח חייהם.
  • יצירת מודעות: הטלפון הכשר מעלה שאלות חשובות בנוגע לשימוש נכון בטכנולוגיה ובחשיבות של איזון בין עולם החומר לעולם הרוח.
  • הובלת שינוי: הטלפון הכשר מוביל לשינוי גישה בקרב גורמים דתיים רבים, אשר רואים כיום בשימוש בו את ההוכחה שניתן להימנע מפגעי הטכנולוגיה בד בבד עם שימוש מדוד בה.

לסיכום:

הטלפון הכשר הוא תופעה חברתית מרתקת, המעלה שאלות חשובות בנוגע לשימוש בטכנולוגיה ובמקומה בחיינו. למרות המגבלות, הטלפון הכשר מציע פתרון יעיל לאנשים דתיים המעוניינים לשמור על קשר טלפוני תוך שמירה על ערכי היהדות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דיל השבוע!

כל החבר'ה שלי נהנים ומקבלים את הדילים למייל לפני כולם!

פסח כשר ושמח