משלוח עד הבית תוך 5 ימי עסקים

הדר

תוכן עניינים

גלישה בסמארטפון

חרדים מהרשת – כמה חרדים חשופים לאינטרנט?

החברה היהודית בכלל והחרדית בפרט מתמודדת לאורך כל ההיסטוריה עם אתגרים שונים, מבית ומחוץ. הקהילה החרדית, האמונה על התבדלות תרבותית, מעשית וכלכלית נחשפה בשני העשורים האחרונים לאיום חדש, השוכן בכל כף יד, שמאיים לנפץ בקלילות את כל חומות ההגנה שבנתה הקהילה. רשת האינטרנט.

בשנים האחרונות צצו חידושים כמו טלפון תומך כשר, טלפון כשר עם וויז וסמארטפון כשר. האם מדובר בהחרפה של הבעיה, או במציאת פתרון?

קרא עוד »
פלאפון כשר

מה זה טלפון כשר?

ככל הנראה עבור אנשים חילוניים מדובר במונח פחות מוכר או לא מובן, מה זה אוכל? פלאפון שאוכלים אותו? למה הוא צריך להיות כשר? אך זה

קרא עוד »

מה זה טלפון כשר?

פלאפון כשר

ככל הנראה עבור אנשים חילוניים מדובר במונח פחות מוכר או לא מובן, מה זה אוכל? פלאפון שאוכלים אותו? למה הוא צריך להיות כשר? אך זה לא המצב בעולם הדתי ובעולם החרדי. בעולמות אלו, טלפונים כשרים הפכו לדבר נפוץ ומוכר למדי בקרב האוכלוסיות האלו בעשרים שנה האחרונות, יחד עם גדילת האינטרנט. לאלו שמעוניינים להבין יותר, הינה מה שאתם צריכים לדעת על טלפון כשר.

אפשרויות מוגבלות

הדבר העיקרי שניתן לומר על טלפון כשר, זה שבדרך כלל זהו יהיה טלפון לשיחות בלבד, הכוונה היא, שהטלפון הכשר מגיע עם אפשרויות שימוש מוגבלות. הטלפון מגיע ללא האפשרות לשליחת הודעות וללא אינטרנט. יש כמובן סוגים שונים של טלפונים כשרים, ותוכלו למצוא גם סוגים אשר מגבילים רק באופן חלקי, כמו לדוגמא רק בלי החיבור לאינטרנט. מקסימום תוכלו בפאלפון כשר למצוא גם לוח שנה, ואולי מחשבון…

מה המטרה

מטרתו של טלפון כשר, זה בדרך כללי בכדי למנוע גלישה וחשיפה למקומות ותכנים בעייתיים מבחינה רוחנית. העולם הגדול של המרחב בטלפונים החכמים, כמו הודעות שמתקבלות ללא שליטת בעל המכשיר, וכמובן מרחב האינטרנט האין סופי, זהו עולם שיכול להוביל להמון תכנים, כמו תמונות או משפטים לא נאותים ולא מתאימים לעולם הדתי או החרדי.

לסיכום

למרות שהיום זהו דבר נפוץ למדי, המקל רבות להתמודדות עם העידן המודרני מלא הפיתויים והתכנים הלא רצויים, לא מדובר בהכרח בעניין חובה. קהילות שונות בוחרות להתנהל בצורות המתאימות להן, ואנשים פרטיים עושים את הבחירות הנוחות והנכונות עבורם. יש המון דרכים להתנהל עם טלפונים כשרים שונים ולעשות התאמות לאילוצים האישיים של כל אחד ואחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דיל השבוע!

כל החבר'ה שלי נהנים ומקבלים את הדילים למייל לפני כולם!

פסח כשר ושמח